Czy płeć ma znaczenie?

Start-upy, pracujące często nad innowacyjnymi produktami cyfrowymi, wraz z inwestującymi w nie funduszami Venture Capital (VC), tworzą dynamicznie rozwijający się ekosystem. Jaką rolę w tym szybko zmieniającym się środowisku odgrywają kobiety? Czy ich głos może wytyczać kierunki rozwoju wypracowywanych rozwiązań i ulepszeń, czy pozostają one raczej w cieniu? Przyjrzyjmy się, co na ten temat mówią najnowsze raporty i badania dotyczące tego sektora – zarówno w perspektywie lokalnej, jak i globalnej.
Start-upy
Zespoły
Kobiety są w zdecydowanej mniejszości w zespołach tworzących nowoczesne produkty cyfrowe: w połowie polskich start-upów stanowią one jedynie jedną czwartą zespołu lub mniej. W przypadku 21% podmiotów tego typu kobiety stanowią ponad połowę zespołu (Raport “Polskie Startupy 2022”).
Founderki
W zależności od badania, odsetek globalnych start-upów założonych przez kobiety wynosi od 15 do 20% (Startup Genome, 2023, Statista, 2022). Brakuje szczegółowych analogicznych danych dotyczących polskiego ekosystemu start-upowego, wiadomo jednak, że co trzecia firma w naszym kraju zakładana jest przez kobietę (PARP, 2022).
Dalsza treść - tylko dla zalogowanych użytkowniczek.
Zarejestruj sięlub jeśli masz konto Zaloguj się